Kolejki do chirurga i okulisty w poradni przy iławskim szpitalu reguluje cyfrowy kolejkomat. System wdrażany jest od prawie roku i działa prawie w pełni, eliminując wciskanie się cwaniaków w kolejkę. Pacjenci są zadowoleni.
Obok okienka rejestracji w przychodni jeszcze w zeszłym roku został zainstalowany kolejkomat. Pacjent, który chce dostać się do specjalisty, musi wpisać w automacie swój PESEL (nie dotyczy emerytów i rencistów), pobrać z bilet z numerem i podejść do rejestracji, gdy jego numer pojawi się na wyświetlaczu nad okienkiem. Wtedy zostanie mu wyznaczony termin wizyty.
– Pacjent może zarezerwować wizytę osobiście lub telefonicznie (tel. 89 644-97-81 w godz. 8-14, przyp. red.) – mówi Janina Otremba, rzecznik prasowy szpitala. – W dzień wizyty, na krótko przed nią, musi potwierdzić rejestrację do wybranej poradni w sposób podany wyżej.
Czyli trzeba pobrać nowy numerek – dla pewności minimum pół godziny przed wyznaczonym czasem wizyty. Po potwierdzeniu rejestracji pacjent stawia się przed konkretnym gabinetem i czeka na pojawienie się swojego numeru na wyświetlaczu na drzwiami. UWAGA! Pamiętajmy, że numery nad drzwiami gabinetu nie wyświetlają się w kolejności, tylko przeskakują nieregularnie i to w obie strony. Wynika to z tego, że pacjenci potwierdzają w rejestracji wizyty do różnych specjalistów i z różnym wyprzedzeniem.
Jak powiedziano nam w rejestracji, wyświetlacze działają dla gabinetów chirurga i okulisty. W pozostałych – jak informuje rzecznik szpitala – personel wywołuje chorego wg przypisanego numeru. Z czasem wyświetlacze mają działać przy wszystkich gabinetach.
Pacjenci z systemu są zadowoleni. Nie muszą już pilnować kolejki.
– Zarejestrowałam się do chirurga na 10:45 – mówi pacjentka. – Jest małe opóźnienie, ale najważniejsze, że nikt nie wejdzie mi w kolejkę. Nie wiedziałam tylko, że w dniu wizyty powinnam potwierdzić ją w rejestracji. Przez to straciłam trochę czasu. Ale zmiany mi się podobają.
– Już po raz trzeci korzystam z systemu kolejkowania – mówi pani Irena. – Właśnie będę się rejestrować do laryngologa. Wszystko jest uporządkowane.
Nowy system ułatwia pacjentowi rejestrację, ale także wymaga zdyscyplinowania.
– Każdy pacjent posiada swój numer i określoną godzinę wizyty – zaznacza rzecznik szpitala. – Dlatego ważne jest, aby wszyscy pacjenci pamiętali i dotarli na wizytę na czas.
Pacjenci zwrócili nam uwagę, że czasem automat do numerków nie działa.
– Awarie systemu kolejkowania zdarzają się rzadko z powodu rozsynchronizowania się programów po aktualizacji – mówi Otremba. – W przypadku awarii pacjenci rejestrują się w sposób tradycyjny.
Pamiętajmy, by od razu po wizycie, jeśli lekarz zalecił kolejną, od razu zejść do rejestracji i ustalić nowy termin!
OLA KROTOWSKA
Pani Irena przy pomocy kolejkomatu
będzie rejestrować się do laryngologa
Pacjenci są zadowoleni z nowego systemu
Do poradni chirurgicznej wchodzi osoba,
której numerek wyświetli się nad drzwiami