Dariusz Woźnicki, właściciel znanej sieci hurtowni i sklepów motoryzacyjnych „Auto-Części Woźnicki” w Iławie i regionie, informuje kierowców oraz komentuje planowane nowości i rozwiązania w przepisach ruchu drogowego.
Koniec jazdy na zderzaku!
Będą wysokie kary! To za sprawą problemu podjeżdżania pod zderzak i wymuszania zwolnienia pasa. Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ocenia, że odpowiednio wysokie kary załatwią problem. W grę wchodzi ustalenie konkretnych dozwolonych odległości między samochodami. Jeśli jest np. ograniczenie do 100 km to bezpieczna odległość będzie wynosić 50 metrów. Obecnie w przepisach jest mowa jedynie o tzw. „bezpiecznej odległości”. My dostrzegamy inny problem: jak dokładnie zmierzyć, a potem rzeczowo udowodnić kierowcy nietrzymanie wskazanej odległości bezpiecznej, oto jest pytanie!
Czy miganie usprawni ruch?
Nowy pomysł w sejmie. Jeden z posłów chce wprowadzenia do sygnalizacji świetlnej migającego zielonego i czerwonego światła. Migające zielone przygotowywać ma kierujących do hamowania, a migające czerwone – adekwatnie do ruszania. Światło żółte ponoć nie rozwiązuje problemu. Podobnie sygnalizacja działa na Litwie i w Austrii. Ale znając fantazję naszych kierowców – oj będzie się u nas działo!
Rowerzysta to nie kierowca!
Sądy nie będą mogły orzekać zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych (np. samochodów) wobec osób kierujących rowerem w stanie nietrzeźwości – tak orzekł Sąd Najwyższy. Rower ponoć nie jest pojazdem mechanicznym, a na pijanego rowerzystę powinien być nałożony zakaz prowadzenia pojazdów niemechanicznych. Słusznie? A co, jeśli pijany rowerzysta spowoduje wypadek? Pytań jest więcej. Logiki brak.
Cwaniak, szeryf i strażnik zderzaka
Niestety to nieodzowne i jakże denerwujące elementy polskich dróg: strażnik zderzaka, albo cwaniaczek, który omija korek, albo szeryf (bohater wszystkich w korku). Co prawda tu i ówdzie pojawiają się znaki sugerujące jazdę na suwak, bo na korki jest to metoda szybka i sprawnie rozładowująca, jednak są one wyłącznie zaleceniem, a kierowcy mają problem ze zrozumieniem tej metody. Ministerstwo pracuje nad wprowadzeniem ustawowego obowiązku jazdy na suwak, ale czy to coś zmieni?
foto: PROFI AUTO